Občas je změna to jediné, co je potřeba k tomu, abychom si polepšili. A to platí i v případě změny dodavatele energií. V České republice panuje na trhu s energiemi silná konkurence, což zákazníkům umožňuje vybrat si to nejlepší z nabízených služeb. Jak přejít k jinému dodavateli rychle a jednoduše?
Kdy lze změnit dodavatele?
V České republice lze podle zákona měnit dodavatele bez omezení a tak často, jak zákazníci chtějí. Většina smluv s dodavateli je ale na dobu určitou, vázána na zafixovanou cenu plynu či elektřinu. Jedná se o standardní druh smlouvy a mnoho lidí ji dokonce preferuje ve snaze ochránit se před cenovými výkyvy. Nejčastěji se smlouvy uzavírají na dva nebo na tři roky, během nichž nelze smlouvu vypovědět bez dodatečných sankcí. Ty reflektují potenciální ušlý zisk dodavatele. Při změně dodavatele je tak nejdůležitější znát svou smlouvu a případné sankce. Vše je také potřeba řešit s dostatečným předstihem, abyste výpověď u stávajícího dodavatele podali včas.
Jak je to u smlouvy na dobu neurčitou?
Samozřejmě existují i smlouvy na dobu neurčitou, obvykle s tříměsíční výpovědní lhůtou. V takovém případě máte nárok podat výpověď kdykoliv. Většina lidí má však zažité přesvědčení, že nejsou cenově výhodné. A přestože nejsou daleko od pravdy, existují dodavatelé, kteří tento druh smluv neznevýhodňují a naopak umožňují zákazníkům smlouvu kdykoli vypovědět a ceny energií vychází z cen na burze.
Změna dodavatele není nic složitého
Změnu dodavatele má většina lidí spojenou s neuvěřitelně komplikovanou byrokracií. To ale už dávno neplatí a prozákaznický dodavatel vše dokáže vyřešit za vás, a to včetně podání výpovědi stávajícímu dodavateli. V řadě případů se stačí zaregistrovat online. Následně přidáte svá odběrná místa a obdržíte návrh smlouvy. Pokud budete potřebovat, nový dodavatel zpravidla pomůže s potřebnou administrativou a podá i výpověď u stávajícího dodavatele. Průběh změny navíc můžete sledovat ve svém zákaznickém účtu nebo v aplikaci.